guest book

Free Hit Counters

Saturday, January 10, 2009

oh palestin

nyawa manusia
dah takde harga,
darah2 mereka macam xberguna,
jeritan diorg takde yg dengar,
mayat merata2,
sampai bila sume ni?
ape yang kita boleh buat?
ape sumbangan kita?
ape sumbangan aku?
Ya ALLAH!
hina nya diri aku.
xdpt mbantu.
aku xde kudrat nak make a difference in their life.

masa aku gembira ketawa,mereka sengsara derita,
masa aku makan,mereka?tekanan hidup menekan,
bila aku bermain riang?mereka hanya tunggu masa utk mati.

Tapi............

sedih.
sedih aku tgk situasi remaja skrg.
waktu solat jumaat,
imam mlaungkan azan.
mereka leka bhibur.,melepak.
makan2.
pasang lagu kuat2 ibarat xde respect azan or khutbah.
ingat macho ke pasang lagu kuat2?
malu la sikit,.
kau tu dah la xsolat jumaat boleh layan2 lagu kuat2
time khutbah jumaat.
baik tukar je jantina kau tu.
huhuh.
spatutnya org2 cmtu la try anta g bjuang kat palestin ke ape ke,
xde ksedaran.

btaubat la.
sape trase padan muka.


No comments: