guest book

Free Hit Counters

Thursday, January 28, 2010

kehendak Vs Tanggungjawab

semua kawan kawan yang lain
akan memulakan sesi mereka
di alam yang baru.
alam pekerjaan.
majoriti BFF semua kerja
time cuti ni.
noe,sara,lin,mokcik,faz,
leha,afiq,nizam,akmal,adli,tab,ieja,dll.
cari duit nak tanggung family,
isteri,anak-anak yang bderet ramai.
haha
ada juga yang berkerja sebab nak simpan
duit nak kahwin.
*ni sara ye.haha
tak kisah la ape pun alasan nya,
bekerja semasa cuti adalah pengalaman yang best.
I never had such experience.
macam yang aku dah nyatakan di post sebelumnya,
I was planning to work after stpm.I want to earn my own money.
semua dah siap.resume dah settle.
I went to an interview kat tadika.It was ok.
tapi tak dapat sebab tadika tu
nak cikgu tadika yang permenant.
tapi that is not the issue.
sekarang ni things are different.
and I am ok with it.
aku tak boleh join kegembiraan kawan kawan
yang lain utk cari pengalaman bekerja sbb
aku ada tanggungjawab utk dilaksanakan.
aku ok.
tapi biasa la aku manusia biasa.
hati ini rasa sedikit sedih dan
rasa left out la antara kawan2 yang lain.
mungkin sbb kami skelas amatt rapat
dan semua benda kami selalu buat sama sama.
belajar sama sama,
makan sama-sama,
semua buat sama-sama.
so bila kawan-kawan lain semua dpt kerja
and dpt peluang bekerja,
aku ttibe rasa "lain" sangat sbb tak
dpt apa yang diorg dpt.
"alah tnoe,awak tu dah banyak duit,tak payah kerja pun tak pe."
"eh so skrg duduk rumahh jela?tak kerja?"
aku nak betulkan persepsi ni.
ayah baru lepas operation.
and he needs me to take care of him.
kalau bukan aku siapa lagi nak buat?
setiap hari aku n ayah je di rumah.
"nasib baik ada anak you.boleh jaga you kat rumah."
semua kawan-kawan ayah
yang dtg melawat ayah semua
myatakan benda yang sama.
aku tahu semua benda
yang jadi ni ada hikmah.
ALLAH dah atur dengan baik.aku redha.
Kehendak Vs Tanggungjawab;
"tnoe,pengorbanan tnoe ni ALLAH
akan balas dengan lebih lagi"-mokcik
bagi aku ni bukan pgorbanan,
apalah sangat yang aku buat ni
kalau nak dibandingkan dgn apa yang
ayah dah berkorban untuk kami skeluarga.
dear papa,
get well soon
I ♥ you
so korang,
best of luck di alam pekerjaan.

5 comments:

RieNa said...

tiba2 rasa nak nangis dgn entry ini.

kalau lah acik dpt berbakti kat ayah acik mcm tqah berbakti pd ayah tqah.

A said...

acik,
ape lah sgt yg saya buat ni.
tak sampai seinci pun
compare ape yang ayah dah
bjasa kat saya.

:)

NFA said...

tnoeee!
ko jgn buat antry taman mcm nyh leh tak?
bikin aku mahu mengalirkn air mata.
ouhh!
takpe takpe.
aku kental.
ko lagik kental kan?
its oke.
allah dahhh susun hdp ko teratur dh sekarang nyh.
ni lah masanya ko nk berbakti kat ur dad.
and im sure,
kelak time kita dewasa sikit nnti mesti akan terbalas semua pngorbanan ko.
insyallah.
senyum okayh.
;)

Unknown said...

hope your dad will get well soon :)

A said...

faz; haha.aku mmg minggu emosi skrg.so redha jela dgn entry entry taman bunga seroja dari aku.
ahahahah.ok I will.

cea; thnksss ;)