guest book

Free Hit Counters

Saturday, December 4, 2010

Motibasi Undo


Hari ini bangun pagi awal. sudah seminggu aku bangun pagi ala ala tak sopan pukul 11 baru bangun. Sekarang sudah kembali ke rutin bangun pagi yang biasa. Haha.
Syabas !!!! *tepuk tepuk.

Pagi pagi lagi sudah breakfast cornflakes. Lepas itu mak menyuruh aku masak mihun untuk family tercayang.haha. Lekas lekas la putung bawang.
Lepas sudah itu ini ketungtetangketungketang,
rasa nak buat kek pulak. Giat la membuat kek. Macam nak buat cupcek lepas tu mcm tak pulak.
Jadinya kek biasa aje. Sedap. Vanila .

Sebenarnya nak buat cupcake ttiba tak jadi. Gopoh gapah sangat riang nak buat sampai ada lupa ingredient yang menyebabkan tak jadi cupcake. Last last cover line buat kek biasa. haha.
masa tak jadi tu lah baru fikir, kan best kalau dalam donia ni dlm alam realiti ni ada butang undo .
Boleh la tekan tiap kali tersalah langkah or terbuat silap.
sobbb. Tapi sebenarnya kejayaan itu bermula dari kegagalan. Thomas Edison inventor light bulb pun bape ribu kali gagal dalam eksperimen beliau nak hasilkan lampu itu.
Jadi bila gagal jgn la kecewa and putus asa. Contohnya macam aku. Masa mula2 nak buat cupcake dulu, aku fail sebab frosting buttercream ala ala buttersoup sebab cair tak jadi.
So aku pun ala emosi gitu la. Kenapa aku tak jadi ni! Bla bla bla dan lain lain perkataan menyumpah diri sendiri keluar. Adik adik aku menghina aku sebab buat kek macam tak cantik.
Sedih uols. Haha. Tapi aku tak putus asa dan usaha. Aku buat lagi. walaupun tak jadi. Walaupun frosting nya macam air, kek huduh, aku usaha. Aku yakin satu hari nanti aku akan berjaya buat cupcake paling best dan cantik macam Kak Syud punya.
aku yakin!!!!!!!!!!!! *jerit kuat kuat.
HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAHHA
*sorry la post berbaur motivasi pada diri sendiri. Kecewa kek tak jadi lagi. haha


No comments: