guest book

Free Hit Counters

Wednesday, May 4, 2011

rela dalam keterpaksaan


Aku benci bila aku dalam situasi yang perlukan aku nak buat keputusan.

Sebab selalunya keputusan yang aku ambik akan buatkan aku menyesal.

Hei kau ni atiqah bercakap macam orang takde pegangan agama.

Dah amik keputusan tawakal jela. *ok tiba tiba marah diri sendiri.


Yang paling menambahkan bebanan lagi bila kita

nak ambik keputusan kena fikir perasaan

orang lain,kena consider banyak perkara.

Grrrrrrrrrrrrr why why why I have to face this situation?

Benci betul. Semester lepas aku dah kena buat decision yang by the end of it,

.....................................

...........................

........

MENYESAL.

Ye memang it wasnt a big issue anyway but for somehow for me it was.

Let me give you an example here.

Macam dalam cerita Indonesia la tema yang tipikal adalah anak angkat la

anak tertukar la, si B rupanya ayah si A la.. Macam tu la situasi aku.

Contohnya si A ni dah bahagia dengan family dia.Hidup mereka aman damai.

Segalanya indah belaka tanpa sebarang noda. haha. Ok serius sekarang.

Banyak impian dan harapan yang diangankan oleh A bersama familynya.


Tiba tiba* ada sound efek petir & guruh.

ada la orang bagitahu A ;


"A,sebenarnya kau bukan anak kandung mak & ayah kau. Kau hanyalah anak angkat.

Mak ayah kau adalah orang lain. Sekarang tiba masa kau balik ke pangkuan mereka."

kalau kau jadi A? ape kau nak buat? Dan disebabkan hal tertentu, kau terpaksa rela balik

ke pangkuan mak ayah betul kau. Can you imagine how hard it is trying to fit in with

your new environment?

Ok ini hanya analogi sahaja.

Pandai pandailah nak tukarkan watak ni kepada situasi yang aku alami.

Yes isu ini tak besar pun tapi tu la aku memang dari sem lepas terganggu dengan benda ni,

choy betul. Ok la ni kali terakhir aku fikir & lepas ni aku nak move on. Dah takdir nak buat macam mana.

Atiqah,

move on sekarang.

Ok bai

No comments: