guest book

Free Hit Counters

Monday, June 6, 2011

Siapa kita

Siapa kita ? Siapa kita nak kutuk orang kawkaw punya? siapa kita nak tentukan orang ini masuk sorga & orang ini masuk neraka?Siapa kita nak cakap : "wow konfem ahli neraka kau ni? " siapa kita? Dan siapa kita nak cakap bukan-bukan pasal orang lain? siapa kita? Aku hairan dengan mentaliti masyarakat kita ni. Bila orang buat salah terus kaw2 lu punya kutuk, hina, cerca, tanpa bagi ruang nak perbaiki diri. Aku bukan nak sokong sesiapa atau mengiyakan kesalahan orang tapi cara tu tak betul. Motif kau kutuk rupa paras orang padahal kau tak suka perangai dia? whatthefish?


Takde orang yang mulia yang tiada masa silam,

&
Takde orang yang hina yang takde masa depan.


Renung-renungkan & selamat beramal

2 comments:

spankuning said...

so true syg. sgt setuju.
some people rasa dorang tu saint.
dan paling aku takleh terima, asal org buat salah je, terus kena kutuk muka buruk la apa la.
out of context betul. -___-"

tnoe said...

tu la pasal ibarat kau tengah makan kari ikan tiba tiba kau cakap,
sedap sambal tumis ni.

geddit?geddit?
aagahahaha