guest book

Free Hit Counters

Saturday, August 11, 2012

Mak nak baju raya

Sejuk. Masih bergolek atas katil lagi. What sudah 7.15 pagi? belum solat. bingkas bangun terkejar2 ke bilik air dan mengambil wuduk. 

*****************

"kita tak beli baju langsung lagi ni untuk raya"
"aku nak pergi nilai 3 nak borong tudung"
"satu hape tak beli lagi. lagi 8 or 7 hari nak raya. macam mana ni"
"bila nak pergi baju? sempat ke?"

dialog perbualan aku dengan Najihah sambil bermalas malasan di pagi Sabtu.
aku memang takde nafsu nak beraya tahun ni. Normal ke idok?
cepatnya dah nak raya. Ramadhan akan berlalu pergi. 
I just love the 'feeling' of bulan puasa. just cant describe.

Makan bersama satu family. 
Masa bulan lain kadang2 je dapat makan bsama. semua sibuk dengan urusan masing-masing. 

Masa ramadhan ada peluang solat jemaah dengan ayah menjadi iman. 
Masa lain semua orang busy aku pulak di UPM. 

Baju belum beli. 
Satu preparation pun belum buat.
Tak kisah la uols. Ala kadar sajo. 

.................................................................................................
" sempat lagi ke nak hidup hari esok"
" selamatkan keluarga ku"
" jangan bunuh keluarga saya"

Itu pula dialog saudara seislam kita di negara2 bergolak.
Dalam persediaan beraya, berpada la kita ingatlah mereka 
yang tidak se bertuah kita.

******************************

Jiwa kacau. Modul Kerja tak siap lagi.

No comments: